Saturday, December 24, 2011

Tuesday, December 20, 2011

Bisikan Hati

For Better or For Worse

Dear,

This is not love letter,neither is it a warning letter. It isn't a wish list, nor a request. It requires no reaction, no response. Because it is just a statement. It is not created because I'm upset, certainly not because you have done something wrong. It is just a simple note that I feel like writing for you. And it exists for one reason and one reason alone: to let you know. To let you know a piece of what I'm thinking. To let you know this:

I have asked something from you before. I asked for permission. Permission for ME to know everything. Every single little thing that happen to you or in front of you. No matter how insignificant it is. The reason I asked for that is not because I'm jealous. Although, I admit that sometimes I DO get jealous. But that's not the case here. The reason I want to know everything about you is because it is about YOU. And knowing everything about you makes me feel like we're closer. No matter how far apart we are. So tell me everything. I want to know. For being close to you is one thing I will never get tired of.Please......before it's too late.

Monday, October 31, 2011

Semalam


Semalam....itu semalam
Hari ini, aku hidup dalam dunia yang aman

Sunday, October 16, 2011

Monday, October 10, 2011

Melawan Kesepian

Surviving breakup...Siapa yg mahu putus cinta?..tak siapa kan...


Rasionalnya, cinta itu putus bila salah seorang drpd pasangan tidak mencintai pasangannya lagi. Macam2 penyebabnya...jawapannya hanya satu SUDAH TIDAK MENCINTAI...maka putus lah cinta itu. Kerana, kalau betul masih ada cinta pasti kita sanggup mengharungi apa jua HALANGAN selagi cinta ada di hati.


Kadang2 mcm2 tip tentang putus cinta yg kita baca, kita pelajari, kita cuba amalkan tetapi kesudahannya hati kita, diri kita...kita sendiri yg lalui keperitan itu.


Mcm mn sakit pun hidup harus diteruskan...dan mcm mn sakit pun kita pasti tiada daya menyambung kembali cinta atau memaksa dia kembali kpd kita. Walau mcm mn pun lemahnya kita, kita tiada pilihan utk merasai kesakitan itu.


Hanya satu sahabat akrab yg dpt membantu kita menangai segala kepedihan dan kekecewaan kita iaitu MASA. Hanya masa dpt menyembuhkan luka. Beri diri kita masa, beri diri kita ruang...Insyaallah maka dgn masa dan ruang pasti kita boleh bernafas seperti biasa.


Bercinta, putus...bercinta, putus...itu adalah satu proses kematangan. pasti dalam setiap percintaan dan kekecewaan kita lalui mcm2 cerita. Jadi selalu pandang positif atas setiap yg terjadi.


Asakkan dlm diri bahawa putus cinta itu bukan satu kegagalan ttp kemenangan yg didahului dgn kepahitan. maka jgn menyesali diri bila putus cinta. tak mengapa..tak jadi kudis...laluinya dgn bersahaja krn di situ terletaknya kekuatan hati kita yang sebenar.


Tanamkan dlm hati bhw putus cinta bukan KEHILANGAN ttp PENGENALAN. Kita bukan kehilangan dia ttp kita baru mengenali dia. Betapa kita bnyk belajar mengenali hati budi org. Bagaimana org yg selama ini kita sangka kita kenal benar hati budinya rupanya semua itu palsu belaka.


Dan kalau kita sedar betapa putus cinta itu adalah satu pelajaran yg tidak dpt kita perolehi dr mn2 institusi pun ttp hikmahnya lebih manis drpd cinta itu sendiri.


Percayalah...hidup ini tidak mudah yg disangkakan...tetapi tidak pula sukar utk kita lalui...LIVESTRONG






Wednesday, September 7, 2011

Sunday, July 17, 2011


It's All About Love

Tuesday, June 7, 2011

If you want to know what is wrong with someone...ask him....he probably knows

Monday, May 23, 2011

~MomenT~

I remember years ago
Someone told me I should take

Caution when it comes to love

i did...i did...


And you were strong and i was not

My illusion, my mistake

I was careless, I forgot

i did


And now when all is done

There is nothing to say

You have gone and so effortlessly

You have won

You can go ahead tell them


Tell them all I know now

Shout it from the roof tops

Write it on the sky line

All we had is gone now


Tell them I was happy

And my heart is broken

All my scars are open

Tell them what I hoped would be

Impossible..impossible...

Impossible...impossible


Falling out of love is hard

Falling for betrayal is worst

Broken trust and broken hearts

I know....I know


Thinking all you need is there

Building faith on love and words

Empty promises will wear

I know...I know..

And now when all is gone
There is nothing to say

And if you're done with embarrassing me

On your own you can go ahead tell them

Thursday, April 28, 2011

The Best


I found a treasure with your name on it
It's so beautiful and precious no money on earth is equal to it
You fall asleep next to me and i'd wanna watch you the whole night
Watching how you sleep, hearing how you breath, until we wake up the next morning

You did it again, you stole my breath
When you lay next to me, I hv a hard time believing that
Someone like me deserved something as beautiful as you

You're the best thing that ever happened to me
It feels so good, to be loved the way you love me
i forget everything else, when you're with me
I don't tell you often enough: it's so good that you are there

To hear you laughing makes me addicted, it almost sounds as if it wasn't from this earth
If being close to you was poisening, I would stay with you until I die
If you ever had to leave, it would destroy planets, but I don't wanna think about that
It's so incredible to be with you, when we give love to each other

Got drunk with energy, you take the doubts away from my eyes
Tell me a thousand lies, I would believe them all
There's just one single doubt that stay, the doubt that I deserve someone like you

When my life gets all messed up, you will be the one that keeps me calm
Because everything that you give to me, just feels so incredibly good
When i'm not willing to rest, you're the journey without an end
That's why I lay my small big world into your guarding hands

I don't tell you often enough: it's so good that you are there

Sunday, April 24, 2011

Kehilangan :(


1 Feb 1957 - 25 April 2011

Kemboja keguguran memutih
Menemanimu ke jalan akhir
Persana jiwa yang kau terangi kini sepi

Suara jenaka dan gurauan

di sebaliknya kau kesepian
mimpi-mimpimu retak seribu
tak siapa yang tahu

Dr
Tuhan lebih menyayangi
dari kami teman mu yang tak pernah mengerti

Dr
hanya setelah kau pergi
kehilangan amat dirasai

kehilangan mu......kehilangan...kehilangan mu...

Al - Fatihah

Tuesday, April 19, 2011

Cinta Hakiki

Pernah ku terdengar kata-kata 'cinta tak semestinya bersatu' dan 'love is letting go'. Ya, aku bersetuju. Apa yang penting ialah apabila kita cintakan seseorang kita mahu melihat dia bahagia walaupun bukan bersama kita kerana kita kasihkan dia tanpa syarat. Tiada syarat untuk dia bersama kita, buat apa kalau itu menambah deritanya. Kita tak mahu org yg kita kasihi menderita.

Cinta yg ada jgn dikorbankan, biar ditolak, biar disisih jangan biarkan ia bertukar menjadi dendam. Semaikan ia sebagai kenangan, bergembiralah dengan ia, kerana cinta itu nikmat kebahagiaan. Doakan org yg kita kasihi dan cintai itu bahagia dan kita pasti bahagia dengan kebahagiaannya. Apalah ada pd rs marah, kecewa dan sedih, pd usia yg sesingkat ini. Gunakanlah hidup ini sepenuhnya, buangkan rs marah apabila cinta ditolak, buangkan rs kecewa apabila cinta tidak dihargai, buangkan rasa sedih apabila cinta tidak terbalas.

hiduplah sepenuh hati...cinta tak semestinya bersatu...mudah-mudahan kau bahagia bersama insan tersayang.

Thursday, April 14, 2011

A Shoulder To Cry On




DON'T WRITE YOUR NAME ON SAND...WAVES WILL WASH IT AWAY
DON'T WRITE YOUR NAME IN SKY...WIND WILL BLOW IT AWAY
WRITE YOUR NAME IN HEART OF PEOPLE YOU COME IN TOUCH WITH,
THAT'S WHERE IT WILL STAY ..... FOREVER

Friday, April 8, 2011

Aku Tenang


Declare WAR on negative thoughts!!!!!!!!!!....Be a mental warrior


Thursday, April 7, 2011

Ez Come Ez Go

Sepandai-pandai tupai melompat...akan jatuh ke tanah juga...nantikan pembalasannya.... apa??? pil kuda?....kaki kikis?....kena buatan org?...awek keliling pinggang?...mulut manis?...kwn ngan syaitan??....kaki kencing??? tak lah...mana mungkin...dia kan baik...baik sgt2..pijak semut pun tak mati.... GILER LAH........

Thursday, March 31, 2011

A Shoulder To Cry On

"Just do what u want to do...its your life...If u have something that u dont want to share, fine.....just want to tell u...i do love u and i really care about u...No matter what happen...coz im really love u deep inside my heart....Good Night"


1st April 2011


Im so sorry......pls forgive me



Mulut mmg dicipta utk berckp..perkataan yg kuar dr mulut dtg dr akal terus ke hati. Tp dr mata bkn terus ke akal, tp terus ke hati. Dr situ u already know that i love u or not. Ckp, semua org boleh ckp...tp tak semua org bole buat. Diri adalah saksi segalanya...

Tuesday, March 29, 2011

Madah Berhelah - Ziana Zain

Luka dilukai


Mencintai tidak semestinya Memiliki....

Redha atas ketentuan Yang Maha Esa....

terima kasih insan kerana mengkianati dan mempermainkan Cinta ini......

Cinta ini telah mati....


~LiveStrong~



"i wanna say that im not ready n want to postpone our wedding..we hv to discuss about this to tell our parent"


Very unprofessional n dissappointed with this statement

Sunday, March 27, 2011

@Rahsia Hati@

AMIR

Buat pertama kali mama melihat air mata tanpa tangisan mengalir di kelopak mata amir. maafkan mama sayang. tiada niat utk membuatkan amir sedih. ketahuilah...apa pun yang jadi, mama tetap akan jadi mama n papa amir....mama cuma ada amir...mama takkan kecewakan amir. kasih sayang mama hanya utk amir. Bersabarlah sayang...moga semua yg terjadi ada hikmah di sebaliknya. IBU

Ibu, mengertilah...anakmu sengsara...maafkan anak mu, tak terdaya utk memenuhi segala impian mu. Tak sanggup utk menatap wajah kekecewaan itu. Terima kasih atas segalanya...tiada balasan yg mampu ku persembahkan..hanya menanti sebuah lagi kekecewaan. Hati mu terlalu tulus utk melihat aku bahagia...namun bahagia itu bkn milik ku...aku ditakdirkan bkn utk bahagia..cukup sekadar melihat org lain bahagia.

Thursday, March 24, 2011

25/3/2011 ~LiveStrong~



TODAY IS A GREAT DAY....ALHAMDULILLAH


Tiada sesiapa pun dpt meneka apa yg ada dlm isi hati.


Hanya Tuhan yang tahu.


~Life must go on ~ LiveStrong~



&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


N : mana pegi Putri.Seroja dlm FB?
P : deactivate kejap...
N : ala...apa nie..dari dulu dah pesan...dah berjuta kali dah pesan..klu nk bercinta kn hepi2, seronok2, sporting, happy go lucky...ini blom apa2 dh potong stim..apa ni As..serabut la kepala abg dok pk As ni..sakit hati abg tau x...abg nk As happy

P : bersedih2 dahulu....bergumbira kemudian
N : Pleaaaassseee make yourself happy first before you make another happy...

P : erk....bley ke?
N : Boley bangat

P : ok..i will try...insyaallah..tunggguuuu..apa yg As buat utk kebaikan bersama.
N : x per..abg tunggu...cepat pegi tido

*msg from my BFF.....

Tuesday, March 22, 2011

Lagu Jiwa Berlagu Sepi

Seandainya kau ada di sini denganku
mungkin ku tak sendiri
bayanganmu yang selalu menemaniku
menghiasi malam sepiku
ku ingin bersama dirimu

Ku tak akan pernah berpaling dari mu
walau kini kau jauh dari ku
kau kan selalu ku nanti
kerana ku sayang kamu

Hati ini selalu memanggil namamu
dengarlah wahai pujangga
ku berjanji hanyalah untukmu cintaku
takkan pernah ada yang lain

Adakah rindu di hati mu
seperti rindu yang ku rasa
sanggupkah ku terus terlena
tanpamu di sisi ku

Ku kan selalu menantimu

~walaupun kau tidak merinduiku..ketahuilah..setiap detik ku rasa getarnya~

coretan rasa 23/3/2011

Monday, March 21, 2011

Pulanglah duka...tiada sakti padamu...

mengungkap bahasa jiwa yang sepi
menanti sesuatu yang mahu mengalir
dek sentuhan kasih yang suci
rindu yang amat...
....sangat
lantas mengalir saja air mata ini
mengenang kasih yang duka
asmara yang luka
tak mahu belayar pergi
meninggalkan aku
mengapa saja tak mahu
mengapa saja mendekatkan
mengapa saja melewatiku
seksa sudah tak mampu lagi
tak kasihankah padaku?????

Sunday, March 20, 2011

~Cinta~Love~

Cinta bukan sesuatu yang pahit kalau kita mengenali ia sedalam-dalamnya, tetapi cinta adalah sesuatu yang indah.

Cinta adalah seperti musim yang berlaku ~ musim bunga, tengkujuh, kemarau dan luruh.

Musim Bunga ~ bermulanya suatu percintaan, pertemuan, perkenalan...segalanya indah dan manis yang dikongsi bersama.

Musim Tengkujuh ~ pergaduhan melanda, perselisihan faham, cemburu dan marah berlaku tetapi anggaplah ini dugaan dalam hubungan.

Musim Kemarau ~ apabila persefahaman hilang. Kemarau tidak semestinya berakhir dgn perpisahan.....ianya sekadar ujian dalam bercinta.

Musim Luruh ~ sesuatu yang perit dalam kehidupan krn ianya bkn apa yg diminta dan diharapkan, gundah di hati hanya diri sendiri yang merasai. Kesakitan cinta sesungguhnya tidak dpt digambarkan atau diungkapkan dengan kata-kata.

@cinta yang sebenar adalah apabila kita membahagiakan pasangan kita@

Tuesday, March 1, 2011

Menghitung Hari



~~~Dan di antara tanda-tanda kekuasaanNya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri. Supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadaNya dan dijadikanNya rasa kasih dan sayang di antara kamu. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kamu yang berfikir~~

{Al-Rum: 21}

Tuesday, February 1, 2011

Bila Hati Berbicara


Kau datang ketika duka...dan bintang bercahaya tunjukku jln Syurga
Ku haus di tgh laut...lemas mencari tempat berpaut
Kirimkan aku kekuatan...peta pedoman dikesesatan

Ku sunyi dalam gembira...perit pedih tanggung derita
Sungguh aku bukan Wali...yg suci dr hina dan benci
Terlalu lama aku mencuba...terlalu bnyk cinta yg ku damba
Tiada yg sempurna hanyalah fana

Tuhan ampunilah hambamu...

Ku rebah di dada malam...memecah dendam yg lama diam
Ku tanggalkan baju dunia...dakapku dgn selimut Syurga

Ya Tuhanku...hanya padaMu tempat mengadu segala rindu
Limpahiku rahmat kasihmu...Dalam Tahajud Cinta Bersujud

~melalui hari yg paling sukar dlm hidup...rs tak mampu utk ku teruskan hidup ini lagi~1Feb2011

Sunday, January 23, 2011

~Ketetapan Hati~




`Ya Allah tuhan kami, janganlah Engkau goncangkan hati kami sesudah Engkau memberi petunjuk. Kurniakanlah kami rahmat dari sisi Engkau. Sesungguhnya Engkaulah Maha Pemberi `

Tuesday, January 18, 2011

Sunday, January 16, 2011

Tahajjud Cinta


"2 orang yang saling berkasih sayang di antara satu sama lain demi kerana Allah, meskipun dalam keadaan tidak saling bertemu, maka di antara dua orang itu yang paling disayangi oleh Allah ialah yang paling menyayangi kawannya." (Riwayat Thabrani)

Monday, January 10, 2011

~Speechless~

Dear God...the lady reading this is beautiful, classy & strong..
Help her live & life to the fullest.
Please promote her & cause her to excel above her expectations...
Help her shine in the darkest places where it is impossible to luv...
Protect her at all times, lift her up when she needs U the most &
let her know when she walks with U...She always be safe.....Amin

~FCW 11/1/11~

Sunday, January 9, 2011

Ku Ada Kamu

Di kala ku kehilangan
di dalam kegelapan
kau suluhkan sinar petunjuk

Di kala ku kesedihan
kau ukirkan senyuman
dengan penuh sabar memujuk

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh

Andai hari esok
langit akan runtuh
tabahlah menjunjung bersamaku

Andai hari esok
dunia gelora
takkan ku gemuruh selagiku ada kamu

Di kala aku tak pasti
kau tampil dengan berani
membimbing agar lebih yakin

dan bila hidup penuh soalan
kau berikan jawapan
melengkap semua kekurangan

Tidak mungkin diri ini mampu
hidup tanpa doronganmu...